هدایای تبلیغاتی، ابزار موثر برندینگ

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - توسط  
هدایای تبلیغاتی ابزار برندینگ

هدایای تبلیغاتی حقیقتا در دنیای بازاریابی امتحان خود را به خوبی پس داده اند. حتما شما نیز در طول زندگی بارها هدایای تبلیغاتی متنوعی از کسب و کارهای مختلف دریافت کرده اید؛ هدایای تبلیغاتی مارکداری که نام و لوگوی شرکتی را بر روی خود دارند. با اینکه هدایای تبلیغاتی یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی، تبلیغات و توسعه نام تجاری شرکت ها است، اما با این حال حتی در دنیای بازاریابی دیجیتال نیز ابزار بازاریابی موثری محسوب می شود. استراتژی هدایای تبلیغاتی می تواند بخش مهمی از زرادخانه بازاریابی شما باشد. ممکن است تصور کنید که هدایای تبلیغاتی بیشتر برای ارائه در نمایشگاه ها و همایش ها مناسب اند، اما آن ها واقعا در هر کجا و هر زمان می توانند تبلیغ کننده نام تجاری شما باشند .

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که اثرات مثبت هدایای تبلیغاتی را نشان می دهد .

انجمن تبلیغاتی بریتانیا به صورت دوره ای دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی را بررسی و از آن ها نظر سنجی می کند تا اثربخشی هدایای تبلیغاتی را ارزیابی می کند تا مشخص شود کدام هدیه تبلیغاتی بهتر جواب می دهد. این انجمن نتایج تحقیقات خود را به منظور کمک به شرکت ها برای درک قدرت هدایای تبلیغاتی در فرآیند بازاریابی، منتشر می کند. این تحقیق نشان می دهد که ۵ دلیل عمده وجود دارد تا شما را قانع کند حداقل یکبار یک کمپین تبلیغاتی با استفاده از هدایای تبلیغاتی در آینده داشته باشید:

۱- برای یادآوری نام تجاری، هدایای تبلیغاتی ارزان تر و موثرتر از سایر روش های تبلیغاتی از جمله چاپ و تلویزیون است .
۲- ۷۹ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی احتمالا با شرکت مربوطه کار کرده اند و یا می کنند .
۳- ۶۶ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی می توانند بعدا نام شرکتی که هدیه به آن ها داده را به خاطر بیاورند .
۴- ۳۴ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی این نوع تبلیغات را جالب و دوست داشتنی می دانند .
۵- ۶۰ درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی حس مثبتی نسبت به این نوع تبلیغات دارند. این درصد تقریبا دو برابر سایر روش های تبلیغاتی است .

۳ نکته کلیدی در مورد هدایای تبلیغاتی

مسلما همه دوست دارند هدایای تبلیغاتی رایگان دریافت کنند، اما برخی کالاهای مارکدار بهتر از انواع عمومی هدایای تبلیغاتی جواب می دهد و نتیجه مطلوب تری به همراه خواهد داشت. البته هدایای تبلیغاتی عمومی نیز اغلب محبوب هستند مانند: خودکار تبلیغاتی، دفترچه یادداشت تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی، کیسه های تبلیغاتی و… محبوب هستند و اغلب افراد به مدت طولانی آن ها را نگه می دارند. اما در هر حال بهتر است برای اینکه مطمئن باشیم تاثیر قابل توجهی روی مشتری  می گذاریم، این ۳ نکته کلیدی را در انتخاب نوع هدایای تبلیغاتی در نظر داشته باشیم :

۱- هدیه تبلیغاتی باید برای دریافت کننده آن مفید باشد
۲- هدیه تبلیغاتی باید متناسب با هویت برند شما باشد
۳- هدیه تبلیغاتی باید شرکت شما را به خوبی نمایندگی کند

در مورد هر یک از ۳ نکته ذکر شده توضیح بیشتری می دهیم تا بهتر متوجه شوید و بتوانید هدیه تبلیغاتی متناسب با خودتان را به خوبی انتخاب کنید .

هدیه تبلیغاتی باید برای دریافت کننده مفید باشد

برای اینکه تبلیغات شما تاثیر قدرتمندی روی مخاطب بگذارد باید هدیه تبلیغاتی که به او ارائه می کنید برای وی مفید باشد. مفید بودن برای دریافت کننده به این معنی است که او آن هدیه را به مدت طولانی نگه دارد و از آن به طور منظم و به دفعات زیاد استفاده کند. تحقیق صورت گرفته از سوی انجمن تبلیغاتی بریتانیا نشان می دهد که یک هدیه تبلیغاتی مفید باید به طور متوسط از ۱ تا ۳ سال نگه داشته شود. با در نظر گرفتن این موضوع نام و لوگوی شرکت شما به مدت طولانی نزد مخاطب نگهداری می شود. زمانی که هدایای تبلیغاتی به مدت طولانی نگه داشته شوند شانس بالایی وجود دارد که همکاران، دوستان و آشنایان مخاطب نیز آن هدیه و لوگو و نام شما بر روی آن را ببینند .

هدیه تبلیغاتی باید متناسب با هویت برند شما باشد

چه یک خودکار ارزان قیمت هدیه دهید و یا یک کالای گران قیمت، در هر صورت میزان ریسک بازخورد شما یکسان است. اینکه صرفا برای هدایای تبلیغاتی بیشتر هزینه کنید تضمین کننده موفقیت شما نخواهد بود. هدیه تبلغاتی که انتخاب می کنید که به مخاطبان تان بدهید حتما باید به نوعی با کار شما مرتبط باشد. این موضوع در به خاطر سپاری شرکت شما در ذهن مخاطب موثر خواهد بود، تا موقع خرید محصولات یا خدمات، شما را به یاد بیاورد. تعدادی از هدایای تبلیغاتی مرتبط با برخی از کسب و کارها را در پایین مشاهده می کنید :

– ضد عفونی کننده دست ساز به عنوان هدیه تبلیغاتی، مناسب برای یک پزشک و یا بیمارستان
– کرم ضد آفتاب به عنوان هدیه تبلیغاتی، مناسب برای متخصص پوست و زیبایی
– محصولات قابل بازیافت به عنوان هدیه تبلغیاتی، مناسب برای شرکت محیط زیست
– کیت ابزار اتومبیل به عنوان هدیه تبلیغاتی، مناسب برای شرکت بیمه اتومبیل
– نوشیدنی های مختلف یا پیش بند به عنوان هدیه تبلیغاتی، مناسب برای رستوران و یا شرکت مواد غذایی

هدیه تبلیغاتی باید شرکت شما را به خوبی نمایندگی کند

این مورد کمی حساس است اما یک نکته کلیدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی است. اغلب شرکت ها موارد کم هزینه را انتخاب می کنند، اما اگر هدیه ای بدهید که ارزش چندانی ندارد و یا بنجل باشد، می تواند به نام تجاری شما آسیب وارد کند. اگرچه این یک هدیه رایگان است اما اگر مشتری چیزی را دریافت کند که درست کار نکند، ناراحت و آزرده می شود و این موضوع تبلیغ منفی برای نام تجاری شما خواهد بود. به این دلیل، مهم است که هدیه تبلیغاتی به خوبی خود را نشان دهد و کارکرد دقیق و خوبی داشته باشد. بنابراین هدیه ای که برای ارائه به مشتری انتخاب می کنید نه تنها باید برای مخاطب مفید بوده و متناسب با هویت برند شما باشد، علاوه بر این باید محصول با کیفیت بالا و مارکدار نیز باشد .

نتیجه اینکه استفاده از هدایای تبلیغاتی روشی عالی برای تبلیغ کسب و کار شماست. برای اینکه این نوع تبلیغات تاثیر بیشتری داشته باشد باید سه نکته کلیدی بالا را در نظر بگیرید و با دقت زیادی نوع هدیه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. هدیه شما ۱- باید برای مخاطب مفید باشد، ۲- باید متناسب با هویت برند شما باشد، ۳- باید شرکت شما را به خوبی نمایندگی کند .

ابرواژه ها:
۲  دیدگاه
۲ دیدگاه
  • تبلیغات در گوگل ۶ آبان ۱۳۹۶ at ۰۵:۳۸

    لطفا در مورد هدفمنی این سرویس بیشتر توضیح دهید

  • ممنون از اطلاعات خوبی که قرار دادید

  • دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *